perjantai 12. kesäkuuta 2015

Anna mukana kesän pienryhmävalmennuksessa



Mikä ihmeen pienryhmävalmennus?

Yleensä kesä menee auringon alla löhötessä ja herkutellessa erilaisia grilliruokia, huomaten syksyllä etteivät vaatteet istu samalla tavalla päälle kuin keväällä. Onneksi tämä kesä on liikuntaa ja terveellistä ruokavaliota varten, kiitos Zenanan. 

Kesäkuun ensimmäisellä viikolla alkoi 10 viikkoa kestävä pienryhmävalmennus, joka sopi opiskelijankin budjettiin. Valmennus aloitettiin kehonkoostumismittauksella, kuntotesteillä ja yksilöllisen kuntosali- ja liikuntaohjelman läpikäymisellä. Lisäksi kirjoitamme ruokapäiväkirjaa, jota valmentava Mira analysoi tarkalla silmällä. Ryhmällämme on kerran viikossa yhteiset treenit, joiden sisältöön olemme saaneet vaikuttaa. Jos joku treenikerta jää kuitenkin välistä saa sen korvata viikottaisella ryhmäliikuntatunnilla. Pienryhmävalmennuksen lopussa on luonnollisesti aika tarkastella saatuja tuloksia eli siellä odottavat kehonkoostumismittaukset ja kuntotestit, iiks!

Pienryhmämme koostuu kuudesta eri-ikäisestä naisesta, eli ryhmämme on todella monipuolinen niin iän kuin kunnon puolesta mikä on meille pelkkää plussaa. Pienryhmämme ei olisi mitään ilman mahtavaa ja energistä valmentajaamme Miraa, joka jaksaa aina tsempata ja tukea meitä. Pienryhmävalmennuksen parhaita puolia on varmasti toisilta saatu kannustus. Erityisesti kaikkia motivoi se, että valmennus on meidän kaikkien yhteinen projekti ja kaikki auttavat jokaista saavuttamaan omat tavoitteensa.





Jotta te lukijat pääsette näkemään kuinka pienryhmävalmennuksemme etenee (huimin harppauksin ;D ) niin jonkunhan tästä mahtavasta projektista on kirjoitettava. 
Täällä siis kirjoittelee ryhmämme juniori eli Anna 20v. Olen aloittanut käymään Zenanalla joulukuussa 2013, jolloin hurahdin ryhmäliikuntatunneille enkä ole malttanut vieläkään olla kuntosalin puolella, koska Zenanalla on mahtavia ryhmäliikuntatuntienvetäjiä! 

Olen aina tykännyt erilaisista liikuntamuodoista ja tykkään terveellisestä ruoasta, mutta rakastan herkkuja joten nyt oli aika ottaa itseään niskasta kiinni.. Otimme lantion, vyötärön, reiden ja hauiksen ympärysmitat, koska usein mittanauha ja peili kertovat paremmin tuloksista kuin vaaka. Jännitin kauhun sekaisin tuntein kuinka kuntotestit ja kehonkoostumismittaus menisivät. Kuntotestissä tehtiin niin monta toistoa per liike (kyykyt, vatsat, selät & punnerrukset) 30 sekunnissa, kuin ehtii. Kehonkoostumismittauksen ja kuntotestien tulokset eivät yllättäneet minua eli peruskuntoni on hyvä, mutta rasvaprosentti on korkea. Tavoitteenani on kymmenen viikon aikana saada rasvaprosentti pienenemään ja parantaa kuntotestien tuloksia.

Terveisin Anna

P.S yritän päivittää ryhmämme kuulumisia aina kun vain ehdin ja kirjoitusten laadusta en vastaa..Toivottavasti pienryhmävalmennuksemme saa teidät lukijatkin liikkumaan kesällä enemmän :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti