sunnuntai 13. elokuuta 2017

Syksyn ryhmäliikunta alkaa - jumppaa jokaiselle!

"Vielä on kesää jäljellä, vielä tulee kauniita päiviä".... Näin toivottavasti on mutta meillä alkaa syyskausi ryhmäliikunnan osalta jo huomenna. Mukaan sitten vaan, kun ehdit :)

Zell Am See/Kaprunista löytyy mahtavia patikointi reittejä
Takana on itsellänikin ihana ja ikimuistoinen kesä. Oli omat pyöreet synttärit ja tärkeet ystävät kanssani niitä juhlimassa (sinä päivänä tais olla kesän parhain sää) sekä muistorikas kesälomareissu, joka tuli kyllä tarpeeseen. Nyt jaksaa taas! 

Salilla on vähän maalailtu pintoja ja nyt ollut hyvä fiilis uusien ohjelmien suunnitteluun. Ensi viikosta palaa ohjelmistoon taas useampi tauolla ollut oma tunti. Lavis-tunnin alkamista odotan erityisellä innolla. Tanssijalkaa kyllä vipattaa ja hymy nousee huulille, kun uusia kappaleita olen kuunnellut ja valinnut. Huomenna aloitetaan :)


Syyskausi ryhmäliikunnan osalta starttaa siis huomenna.  Mukana on tietenkin takuuvarmat kestosuosikkimme RVP ja TotalBody. Molemmat ovat tehokkaita ja monipuolisia hyvän treenin lihaskuntotunteja. Toisessa keskitytään enemmän alavartaloon ja toisessa koko kroppaan mutta molemmissa on mukana sykkeenkohotuksia ja askellussarjaa alkulämmittelyssä. Jos et tykkää askellussarjoista, niin sitten Kahvakuula, CrossTreeni ja Pumppi tunnit ovat loistava vaihtoehto sinulle. Kaikki tuntikuvauksemme löydät täältä

Aerobiseen treeniin ja kunnon kohentamiseen ykkösvaihtoehto on Spinning-tunnit. Pyörän vastuksia itse säätämällä saat treenistä juuri oman tasoisesi. Perustunnit ovat joko 45 tai 55 min mittaisia mutta syyskaudelle luvassa myös muutama Spinning-maraton tunti.

Stepaskellus on yksi parhaista ryhmäliikunta trendeistä monipuolisuuden suhteen, mitä markkinoille on tullut. Se yhdistää aerobisen treenin ja lihaskunnon sekä haastaa koordinaatiota ja koko kehon toiminnallisuutta. Steptunnille on oma vankka kannattajajoukkonsa vaikka suosio välillä menee ja tulee. Haluamme pitää tämän huipputreenin ohjelmistossa. Tarjolla kaksi tuntia /vko. Perjantain tunti on hieman lyhyempi. Askellussarjaa tehdään aina ryhmän tason mukaan ja kun stepin peruaskeleet ja nimet tulevat tutuksi, niin saat tunnista kyllä ihan huipputreenin. Rohkeasti vain kokeilemaan.


Kehon ja mielen tunneista jatkuvat YogaFlow ja Pilates sekä tarjolla on myös palauttavana ja kehoa huoltavana treeninä perinteinen Kehonhuolto tunti, joka sisältää venyttelyä ja lihashuoltoa. Pilatekseen ja Joogaan voit osallistua vaikka aikaisempaa kokemusta ei olisikaan. Alkuun kannattaa vain antaa itselleen aikaa, jotta oppii molempien tuntien perusteet. Pilateksesta kiinnostuneille aloittelijoille tarjolla on lauantaina 2.9 klo 12.00 pidettävä Pilateksen Perusteet extra tunti. Tunnilla käydään läpi keskeisiä periaatteita Pilateksesta, kuten hengitys, kehon tukipisteet, linjaus jne... Tunnin tarkoitus on helpottaa aloittelijaa osallistumaan normaalille viikkotunnille. Extra tunti on varattavissa jo varaimella tai paikan voi varata myös soittamalla.

Uusista trendeistä meillä jatkaa jo keväällä alkanut BarreMove, joka yhdistää balettia, toiminnallista treeniä ja joogaa. Tunnilla haastetaan tasapainoa, keskivartalon hallintaa ja alavartalon lihaksia tavoitteena vahva keho ja upea ryhti. Tunti sopii kaikille, eikä aikaisempaa tanssitaustaa tarvita. Syyskausi alkaa uudella ohjelmalla barremove8 - rock solid. 

 
 Helppoa, hauskaa ja hikistä ja erittäin tehokasta aerobista treeniä saat heittäytymällä Zumban tai Lavis-lavatanssijumpan rytmeihin. Molemmat tunnit ovat saman tyylisiä, sillä tunnilla edetään kappale kappaleelta eri tanssilajeittain. Eroa on vain tuntien ohjaus tavassa ja musiikissa mutta molemmissa tunneissa ei koreografioita sen kummemmin harjoitella, vaan jokainen liikkuu omalla tyylillään. Ei ole siis väliä meneekö käsi tai jalka juuri samallalailla kuin ohjaajalla. Annat vain musiikin viedä ja nautit! Syyskuun alusta alkava päivä Lavis keskiviikkoisin on rauhallisempi ja hieman kevyempi, kuin maanantai-illan tunti. Keskiviikon päivätanssit sopii siis hyvin myös iäkkäämmille asiakkaillemme :) 



Muista tunneista jatkuvat Niska&Selkä, jossa haetaan liikkuvuutta ja toiminnallisuutta keski- ja ylävartalon alueelle sekä pyritään helpottamaan niska - hartia - selkä alueen kireyksiä. Syyskauden ensimmäisessä ohjelmassa luvassa keppijumppaa. Core tunti jatkuu nyt vain päivätuntina, koska Jonna jäi syyskaudella ohjaajavahvuudesta pois omien kiireiden takia. Tunti keskittyy keskivartaloon eli coreen toiminnallisella ja vahvistavalla tavalla. Tunnilla ei tarvita kenkiä eikä tunti sisällä askelsarjoja. Tiistaiaamun kiertoharjoittelu palaa omalle paikalleen. Tunti on perinteinen circuit - tyyppinen tunti kuntosalin puolella.  Maanantaiaamun senioreiden oma jumppa palaakin sitten omalle paikalleen syyskuun alusta. 

 Toivottavasti jokainen löytäisi omat suosikkinsa syksyn tarjonnastamme.  Jos se oma suosikkitunti ei olekaan nyt ihan samalla pakalla, niin kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa uusia tunteja. Voit yllättyä ja kipinä iskeekin kunnolla.
Hei, jotain uutta!!

Pääasia on, että liikut ja jos vielä mahdollisimman monipuolisesti, niin hyvä. Kokeile siis eri tunteja, suunnittele itsellesi monipuolinen viikkolukkari liikunnan suhteen. Laita liikuntakerrat kalenteriin ja jos jumppa-aikataulusta ei löydy juuri sinulle sopivaa tuntia ajan / pävän suhteen, niin kuntosalilla pystyt tekemään hyvinkin monipuolisen treenin oman aikataulusi puitteissa ja vaikka vain puolessa tunnissa. 
Siihen saat apua meiltä :)

Syykaudella vakituisina tuntiohjaajina mukana Mian ja minun lisäksi:
Jenna / spinning, pumppi, totalbody
Johanna / kahvakuula
Aki / totalbody, kehonhuolto
Maiju / zumba
Annika / pumppi
Sari / pumppi

Nähdää jumpilla <3
t. Mari




P.S: Salilla avoimet ovet 21-25.8 jollon kaikki jumpat ovat maksuttomia uusille asiakkaille. Maanantaista perjantaihin mahdollisuus kokeilla erilaisia tunteja niin paljon kuin jaksaa ja salillakin voi treenailla aina asiakaspalvelumme ollessa avoinna.
Ryhmätunneille varaus etukäteen soittamalla.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti